29 Mayıs 2008 Perşembe

TİCARİ ARAÇ ŞÖFÖRLERİ VE PSİKOLOJİK EHLİYET KONUSUNA DEVAM


Yorum yazan sevgili forewell'a teşekkürler öncelikle.. yorumu okuyunca bir cevap yazdım bende ama kesmedi birazda burdan devam edeyim dedim..




Aslında değiller tabii.. yani hizmet sektöründe görev yapan herkesin az biraz psikolojisi sağlam olmalı ki, psikolojisi bozuk tüm diğerleriyle başedebilsin, dahası kendi psikolojisini koruyabilsin.. Zira bu ülkede psikoloji korumak oldukça zor.. Adrenalin peşinde olanlar için ideal olan ülkemiz maalesef sağlam piskolojili yaşam şekline müsade etmiyor. Bu nedenle ticari araç ve piskoloji ehliyetinin ülkemizde kardeş olmaları zor tabi forewell e de değim gibi.. racona ters..
Bakıyoruz ticari araç olarak adledilen araç sınıflarına ;


- kamyon,kamyonet,otobüs ve minübüs (nedense yazıda taksi dahil edilmemiş, o ticari araçdan sayılmıyor demek ki, kaptan şoför olmak lazim illa) Şimdi bilimum karikatür, gazete haberi vs den edindiğimiz kaptan şoför tiplerini gözünüzün önüne getirmeye çalışın.. benim hemen aklıma gelen Fahriye Abla filminden "Gösterelim anam..." muhabbeti mesela.. birde uzun yolda uyumak için gaza tuğla koyma hikayeleri, araç arkası edebiyatları felan.. belki çiçek abbas'ı bu tanımların dışında tutabiliriz.. o romantik bi arkadaş.. harcanmasın bu tanımların arasında..Şimdi psikolojiler düzelince araçların arkasında "Hatalıysam Affet", "Rahmetlide sollamıştı","Liselim","Babam sağolsun" vb yazıların yerinde yeller mi esecek.. Yok canım buda ülkemin bi kültürü..


Esmer, bıyıklı, genellikle çam yarması adamlar kamyon şoförü deyince aklıma gelen tiplemeler benim.. çamdan yarılmayanı kamyon şoförü yapmıyorlar herhalde.. (nedir bu çam yarması bu arada bir ara bakıp yazayım.. ) Şehirler arası otobüslerin kaptanlarına bir diyeceğim yok aslında ama orda da olay muavinde bitiyor..


Şimdi yazının daha önce belirtmediğim bu uygulamanın amacı kısmına bir bakalım.


Psikoteknik Değerlendirmenin Amaçları;

Bazı psikolojik yetersizlikleri nedeniyle trafikte tehlike yaratabilecek sürücülerin teşhisi edilmesi, Sürücülerin kendi kişisel sürücülük becerileri ve tutumlarına ilişkin farkındalıklarını arttırmak, Trafik içinde seyahat eden halkı, tehlikeli sürücülerden korumak, Uzun vadede, risk altındaki sürücülere, tutumlarını değiştirme şansı verecek rehabilitasyon Programları oluşturarak, toplumun sürücülük kültürünü iyileştirmektir.


Çok duygusal bi amaç yani, kim düşündüyse teşekkür ederiz. Benim burdan çıkardığım sonuç yaya kaldık arkadaşlar.. Zira bu testi geçebilecek çok fazla kişi çıkacağını sanmıyorum.
Şimdi bizim kamyon şoförleri trafikte tehlike yaratamayacaksa,sürücülük becerileri ölçülecek, farkındalık diye bi kavramla tanışacaksa bu delikanlılığa sığacak mı? Bence boşversinler bunları ticari araç şoförü delikanlılık testi yapsınlar bak benim ali desidoralarıma.. Belgeyi alamayan en adi o zaman..


Neyse laf salatası yapmayalım..Adamların piskolojik tekniklere tabi tutmadan önce yaw bu adamlar niye böyle olmuşları bir ele alsalar daha iyi olacak diye düşünüyorum. Gelir düzeyi, eğitim, kültür, töre, sosyal sınıf.. Bilmiyorum yani insanımı baştan piskopat edip, sonra iyileştiricem diye uğraşmanın kime ne faydası var..


Zira şofördür benim dostum bende şoför dostuyum.
Fasulye

1 yorum:

Adsız dedi ki...

daha önce bunun yapılmasının önünde bir engel mi vardı ki ? hayır... insanların siyasetçi/ilderlerin gözünde köpek kadar yada bir oy kağıdı kadar değeri olmasından bu adımlar atılmadı...
blogunu izliyorum..güzel içeriklere yer veriyorsun.. takipteyim ...sevgiler...