17 Aralık 2008 Çarşamba

GÖLGESİZLER

Çekimleri Kırklareli’nin Karadere köyünde süren "Gölgesizler", Hasan Ali Toptaş’ın bol ödüllü romanından Ümit Ünal tarafından sinemaya uyarlanıyor.

Gölgesizler, Hasan Ali Toptaş'ın kendisine 1994 yılında Yunus Nadi Roman Ödülü'nü kazandıran romanı. Bir köyde geçer ve düşle gerçeğin birbirine geçtiği postmodern bir yapıya sahiptir. Cıngıllı Nuri'nin ruhunun daraldığını söyleyerek çekip gitmesiyle başlayan roman, başka ortadan kaybolmalarla devam eder.

Filmin başrollerinde uzun süredir ortalarda görmediğimiz değerli tiyatrocu Arsen Gürzap, Selçuk Yöntem ve aynı zamanda filmin yapımcısı da olan Hakan Karahan paylaşıyorlar.

Bu günlerde radyolarda sıklıkla dinlemeye başladığımız ve Candan Erçetin tarafından seslendirilen "Ben Kimim" adlı parça da bu film için hazırlandı.

Şarkının sözü ve müziği kendisine ait olan Candan Erçetin "Bir filme şarkı yazmak hele hele bir edebiyat eserinin hikayesini bir şarkıda toplamak benim için yepyeni bir deneyim oldu ancak "Sırlar, Yalanlar ve Rivayetler" üzerine kurulmuş yaşamları konu alan "Gölgesizler" filmi zamansız ve mekansız bir anlatıma sahip bu bakımdan her devir insanının ruh haline uyuyor" dedi.

BEN KİMİM

Söz & Müzik : Candan ERÇETİN
Yorum : Candan ERÇETİN
Düzenleme : Alper ERİNÇ
Gitarlar : Alper ERİNÇ
Davul : Cengiz TURAL
Kayıt & Mix : Alper GEMİCİ
Mastering : Çağlar TÜRKMEN

AZ MIYIM ÇOK MUYUM
VAR MIYIM YOK MUYUM
BEN NEYİM
MASAL MIYIM GERÇEK MİYİM
KAÇ MIYIM GÖÇ MÜYÜM
HİÇ MİYİM SUÇ MUYUM
BEN KİMİM

İBRET MİYİM CİNNET MİYİM

HİÇLİKLER İÇİNDE KANAYAN YÜREK
YOKLUKLAR İÇİNDE SAVAŞAN BEDEN
BOŞLUKLAR İÇİNDE KARIŞAN ZİHİN
GÜÇLÜKLER İÇİNDE DEĞİL MİYİM

YOKSA… YOKSA…

HER İHANETE AKIL ERDİREN
HER CEHALETE KILIF UYDURAN
HER ESARETE FİYAT BİÇTİREN
SEN DEĞİL DE BEN MİYİM?

GEÇİMSİZİM BU GÜNLERDE
KİMSESİZİM BU YERLERDE
DEĞERSİZİM BU ELLERDE
ÇARESİZİM DOĞDUĞUM YERDE

GÖLGESİZİM HER GÜN HER YERDE
SES MİYİM SUS MUYUM
SİS MİYİM PUS MUYUM
BEN NEYİM
DEHA MIYIM HEBA MIYIM
AK MIYIM PAK MIYI
MAL MIYIM SAT MIYIM
BEN KİMİM

YARAR MIYIM ZİYAN MIYIM
YALANLAR İÇİNDE DOĞRUYU BULAN
CAYANLAR İÇİNDE SÖZÜNDE DURAN
SATANLAR İÇİNDE AYAK DİREYEN
YANANLAR İÇİNDE DEĞİL MİYİM

HER ADALETE DUVAR ÖRDÜREN
HER CESARETE KİLİT VURDURAN
HER ASALETE BOYUN EĞDİREN

SEN DEĞİL DE BEN MİYİM

GEÇİMSİZİM BU GÜNLERDE
KİMSESİZİM BU YERLERDE
DEĞERSİZİM BU ELLERDE
ÇARESİZİM DOĞDUĞUM YERDE
GÖLGESİZİM HER GÜN HER YERDE


İlk dinlediğimde "Güldünya" albümünden olabileceğini düşündüğüm parçayı dinlemenizi öneririm.



Hazır "Güldünya"dan bahsetmişken "Mor Çatı Sığınağı"nın kapatılmaması için destek vermek için lütfen aşağıdaki linke tıklayınız



"... Mor Çatı'nın sığınağına 31 Aralık 2008'den sonra Beyoğlu Kaymakamlığı parasal destek vermeyeceğini bildirdi. Bu çalışma Beyoğlu Kaymakamlığı'nın Dünya Bankası'ndan koşullu olarak fon sağlaması üzerine Eylül 2005 de başlamıştı.
...
Sığınaklar kadına yönelik şiddete karşı mücadelenin en önemli araçlarıdır. Kadın ve çocukların şiddetten uzak yeni yaşam alternatifleri oluşturabilmelerini, bunun için güçlenmelerini sağlar. Bu amaçla açılmalı ve düzenlenmelidi"







Sevgiler
Fasulye

2 yorum:

cigdemonur2 dedi ki...

Ben de bu imza kampanyasına link
vermiştim sizin de duyarlığınızı
görünce yazıyorum.Girişte aldığınız
kapsamlı Kubilay yazınızdan dolayı
kutlarım,selamlar.

Fasulye dedi ki...

çiğdem teşekkürler sevgiler