6 Ekim 2008 Pazartesi

YAZMASSAM ÇATLAYACAĞIM

Malum bayramda eş, dost yakın akraba ziyaretleri yaptık, gezdik geldik. Bayram dışında görüşemediklerimizle görüştük, afiyetteler çok şükür, bir daha ki bayrama kadar da öyle kalırlar umalım. E bayram gezmesi bi biz yapmıyoruz elbet, her gittiğiniz kapıda başka bayram seferileri ile karşılaşıyor kimini tanıyor, "Oh! bunları burda gördüğümüz iyi oldu, yırttık gitmekten" diyor, kimi ile de bayram vesilesiyle o evde tanışma şerefine nail oluyorsunuz. Bayramın birinci günü hızlandırılmış bayram turumuzu tamamlayıp İstanbul'a kısa bir yolculuk yaptık aman neyse ki bu sene de, "dur hazır hepimiz evdeyken, bi de şuna uğrayalım, buna uğrayalım", "ay her an misafir gelebilir, nizamı bozmayalım" modlarında yaşamadık çok şükür. Gezdik, gördük, geldik. MiniaTürk'ü görme fırsatım oldu benimde, aman pek beğendim görmeyenlere şiddetle tavsiye ederim. Yanlış anlaşılmasın bu arada bayramları severim, hatta kimsenin gönlü kalmasın diye hemen herkese uğramaya uğrayamıyorsam, aramaya çalışırım. Ama biz çalışanlar için bayram aynı zamanda tatil de demek olduğundan bazen manevi duygularla, kişisel istekler çatışmak ve hatta zaman için yarışmak zorunda kalıyorlar.

Neyse söylemessem çatlayacağım dediğim asıl kelam bunlar değil elbette, hızlandırılmış bayram turlarımızdan bir tanesinde duyduklarım. Efendim biz ve bir başka aile daha, uzaktan da olsa akraba olma bahtsızlığına uğradığımız bir büyüğümüzün evindeyiz. Bahtsızlık olarak nitelemem yanlış anlaşılmasın, büyüklerime saygım büyük, ama bazı büyüklerimin ne yazık zihni küçük, işte benim bahtsızlık diye nitelememin nedeni de bu küçük zihinlerin, yargıları.

Aman da hoşgeldiniz, beşgittiniz derken, bizimle aynı anda eve girme gafletini gösteren diğer ailenin hanımının kırmızıya yakın kısa saçlarına bakıp da uzaktan akraba evsahibinin kurduğu cümle şu oldu ;

"Yani saçın biraz daha kırmızı olsa, şu sokaklarda dolaşan cumhuriyetçi kızlara benzeyeceksin"

Kızın suratı bir anlığına allak bullak olsa da kendini çabuk toparladı.

"Ben cumhuriyetçiyim zaten"

Sessizlik.

"Ayrıca saç rengi ile cumhuriyetçi olunduğunu ilk defa sizden duyuyorum"

"Yok canım senin ki onların ki gibi değil, onların ki bayağı kırmızı heh heh"

Ve konu kapatıldı.

Kısa kırmızı saçlı hanım ziyaret sonuna dek, gözlerini televizyona dikip ortamdan kendini soyutladı.

Aynı zat-ı muhterem yıllar önce bizim evimize de gelmişti. O zamanlar oğlumuz daha bir ya da bir buçuk yaşındaydı sanırım. Ben de oldum olası yeni yıl ritüellerine bayılırım, çam ağaçları, hediyeler, noel baba hikayeleri, yeni yıl filmleri, ay ne yapsak o akşam fantezileri falan. Bu nedenle evin sağında solunda küçük noel baba heykelleri, yeni yıl süsleri ve hepsinden önemlisi süslenmiş çam ağacımı hiç kaldırmam. Her sene onca süsü kaldır topla ne gerek var. Işıklarını bir sene kapalı tutup her yıl yeniden yakmaktan ötesini yapmıyorum ben. Evimizin salonunda baş köşede tüm güzelliği ile duruyor ve bence oraya da çok yakışıyor.

Her neyse, bayramda evine konuk olduğumuz zatı-ı muhterem yeni yıldan bir kaç gün sonrasına gelen günlerden birinde bizim evimize misafir olmuştu. Otururken, otururken salondaki çam ağacına takıldı gözleri ve aşağıdaki yorumu yaptı.

"Çocuğun kafasına Hıristiyan adetleri mi sokuyorsunuz"

Buyurun buradan yakın bakalım.

"Enişte, o bir çam ağacı, sehpanın üzerindeki herhangi bir şey gibi, bu evin bir süsü şu anda, ayrıca yeni yıl Allah'ın peygamberlerinden birinin doğum günü yalnış mı biliyorum, Allah'ın peygamberini ve getirdiği dini yok mu sayıyorsunuz?"

Gene sessizlik.

İçi boş, kof bir sürü öğretiyle beyinlerini kullanmayı bir türlü öğrenemeyen bu insanlar, maalesef artık ailemizin içinde bile varlar. Saçı kırmızı olana cumhuriyetçi diye tepeden bakan, cumhuriyetçiliği bayrak rengi bir saç boyası ile üstümüze çekecek kadar basit bir kılıf sanan bu zihniyetin, bir türbanla müslüman oldum demesine şaşmamalı bu nedenle... Kırmızı başlıklı kızı da "gomünüst" sanmıyorlarsa neyim, hem bi de o sokaklarda değil düpedüz ormanlarda dolaşıyor. Vay zilli vaaaaay!

Hepinizini geçmiş bayramını kutluyorum yeniden
Allah zihin açıklığı versin bu millete diyorum
Fasulye

2 yorum:

daksit dedi ki...

Yüreğine sağlık, çok güzel bir yazı... :)
Sevgiler.

Fasulye dedi ki...

Teşşekkürler abraxas beğenmene sevindim.