7 Ocak 2010 Perşembe

DAM ÜSTÜNDE SAKSAĞAN - 2

Durmuyor işte bu akıl ne yapayım, bakmıyayım şu gazetelere diyorum, yok elim durmuyor.. Türkiye'nin yeni ama tirajlı gazetelerinden birinin sitesinde dolaşıyorum. Ekonomi sayfalarındayım bir habere rastlıyorum.. Daha önce e-posta ile de gelmişti aynı haber.. Demek ki gazetelerin hem de ekonomi sayfalrının çoook iyi kaynakları var. E-postalar :)


Haberin içeriğinden de ilginci, ekonomi sayfasında yer alıyor olması... Başlık ise ayrı bir fecaat..Yoruma geçmeden önce haberi paylaşalım isterseniz

"TERÖRÜ LANETLERKEN DİKKAT EDİN!


Son günlerde internet ortamında e-mail olarak dolaşan bir virüs için uyarıda bulunan Emniyet Genel Müdürlüğü, "Terörü lanetliyoruz. Herkesi birlik olmaya çağırıyoruz" başlıklı postalara dikkat edilmesini istedi. PKK’lı oldukları iddia edilen bir grup hacker tarafından geliştirilen PPS dosyalı e-mail açıldıktan sonra bilgisayarı çökertiyor.


Emniyet yetkililerinden alınan bilgiye göre, sanal alemde dolaşan ve terör örgütünün Avrupa’da bulunan hackerları tarafından geliştirilen bir virüs tehlike saçıyor. Vatandaşları tanıdıkları ya da tanımadıkları adresten gelen "Terörü lanetliyoruz. Herkesi birlik olmaya çağırıyoruz" başlıklı postaları açmamaları konusunda uyaran yetkililer, aynı şekilde msn üzerinden "laneththeteror@hotmail.com ve laneththeteror@hotmail.com" adresli kişilerin arkadaşlık tekliflerini kabul edilmemesini istediler.

Postanın içinde bulunan pps(Powerpoint) sunusunun açıldığı anda tamamen zararsız görünen bir Powerpoint sunusu eşliğinde sözde terör karşıtı resimler ve yazılar çıkıyor. Ancak alt bölümde bilgisayarın çökmesini sağlayacak programını hazırlayan sunumun son bölümünde ise terör örgütü PKK tarafından yapıldığını ve tamamen aldatmaca olduğunu içeren Türkiye karşıtı bir resim ile (Bölünmüş Türkiye ve Kürdistan haritası) bilgisayarınızdan bütün veriler silinmeye başlıyor. Aynı anda msn programına da sarktığı belirtilen virüs, silme işleminden hemen önce msn ve e-posta listenizdeki tüm arkadaşlarına da aynı içerikli bir e-mail gönderiyor.

Emniyet yetkilileri bu tip uzantılı dosyaların açılmadan silinmesinin gerektiğini vurgularken, özellikle de kamu kurum ve kuruluşlarının bilgisayarlarından kesinlikle açılmamasını istediler."

İlkin inanmakta zorluk çekiyorum okuduklarıma, "...internet ortamında e-mail olarak dolaşan bir virüs için uyarıda bulunan Emniyet Genel Müdürlüğü".. Vaay diyorum Türk emniyetine bakar mısınız.. asayiş-i berkemal etmiş, yetmemiş, internette dolaşan virüslere müdahale ediyor.. Yetinmez kahraman Türk polisi yarın öbür gün vucudumuzdaki mikroplarla da savaşmaya başlar.. Polis Akademisi tüm bu işler yüzünden, on onbeş yıla çıkar herhalde.. E kolay mı, hem suçluyla uğraşacaksın bi polis eğitimi alacaksın, yetmeyecek virüsle uğraşacaksın bilgisyar mühendisi olacaksın, o da yetmeyecek altı yıl da tıp okuyacak mikroplarla savaşacak.. Mezun olanı emekli edecekler tabi ondan sonra... İnanamadım tabi.. Gittim Emniyet'in sayfasına baktım.. Sitede epeyce bir dolaşmama rağmen yok bir şeye rastlamadım..Eminiyet bu açıklamayı e-posta listesine üye olanlara gönderdi belki.. Eminyet Fan Club üyelerine, bana gelmedi zira..

".... PKK’lı oldukları iddia edilen bir grup hacker tarafından geliştirilen PPS dosyalı e-mail açıldıktan sonra bilgisayarı çökertiyor." Bakar mısınız PKK ve PPS, bir terör formatı ve dosya formatı ne kadar benziyor değil mi..

Şimdi ortada dolaşan bir Power Point Sunum dosyası var, bu bilgisayarı çökertiyo..

Bunu hazırlayanlar PKK'lı hacker lar, yok yok ondan da emin değiliz iddia ediliyor. Yani bir de iddia eden bir grup var ortada.

Bizi kim uyarıyor Emniyet Genel Müdürlüğü..

Biz bunu nerden öğreniyoruz, ekonomi sayfasından..

Sonuç ne terörü lanetlerken dikkat edelim..

Mesajın içindeki detaylara girmiyorum bile.. Onları da siz kendiniz yorumlayın.. Benden bu kadar..

“... özellikle de kamu kurum ve kuruluşlarının bilgisayarlarından kesinlikle açılmamasını istediler
Hayır, hayır, bir şey söylemeyeceğim..:)

Yarın öbürgün domuz gribi adında bir bilgisayar virüsü dolaşmaya başladığında da, Sağlık Bakanlığından bir açıklama bekliyorum ona göre..Tüm bilgisayarları aşılamak icabedebilir zira...

Seni Seviyorum Türkiye


Fasulye

5 yorum:

Moda(e)rator~ Moda olan Herşey Kontrol Altında dedi ki...

bugunkü haberturk gazetesi web gnlüğü köşesindesin
Sevgiler

Adsız dedi ki...

ekonomi sayfasında denk geldim ben :) oraya da mı koymuşlar.. :)
fasulye

Adsız dedi ki...

aaa yanlış anladım ben hemen bakayim

Sishyphos dedi ki...

Sevgili fasulye sen okumaya,okudukça düşünmeye,düşündükçe yazmaya devam et.Senın açından az sinir yıpratıcı olsa da bizler açısından yararlı ve eğlenceli oluyor yazdıklarını okumak:))

Adsız dedi ki...

sishyphos teşekkür ederim.. ben de eğleniyorum yazarken sen merak etme..bugunkü haber türk web günlüğüne çıkmış blogum nası bi motiveyim anlatamam.. yazdıkça yazarim artık :)
fasulye