19 Ocak 2010 Salı

HERKESİN YAPABİLECEĞİ BİR ŞEYLER VARDIR...

Bu gün güncel olaylardan çok daha önemli ve etkili bir konuya değinmek istiyorum izninizle..Face Book aracılığı ile eski arkadaşlarımı bir araya toplama amacımdan daha önce bahsetmiştim. Oluşturduğumuz grupta üye sayısı çoğaldıkça, gerçekten renkleniyor ve yirmi yıl önce adı "Cumhuriyet" olan okulda aynı sıralarda oturduğum arkadaşlarımın sosyal sorumluluk anlayışları beni çok mutlu ediyor.

Doğuştan sosyal sorumlu belki de sorunlu bir yapı olan ben bu tür girişimler gördüğümde gerçekten heyecanlanıyorum. Canı gönülden destek verdiğim bu çalışmayı bu günkü yazımın konusu olarak seçtim bu yüzden..

Gayet açıklayıcı ve net bilgilerle dolu bir siteden bahsetmek istiyorum.. http://www.kitapgonder.org/

Burdan sonra sözü sitenin "Nedir? Ne değildir" başlığına bırakıyorum..

"Kitapgonder.org …

Şubat 2007′den bu yana; bünyesindeki ekiplerin, belirlenen 111 Kitap’lık öykü setini, her ay düzenli olarak köy okullarına göndermek için organize olduğu platformdur.

Öncelikle ekipler kuruyoruz; amacı tek seferlik yardımlar toplamak değil, düzenli olarak her ay bir köy okulunun temel hikaye kitabı ihtiyacını karşılamayı ilke edinmiş küçük çekirdek ekipler…


Sonrasında her bir ekip, 111 kitaptan oluşan öykü setimizi göndereceği okulunu seçiyor ve öğretmeniyle irtibata geçerek kargo ile nereye/nasıl teslim edilebileceği konusunda mutabakat sağlıyor…

Ardından ekip koordinasyonunu üstlenen arkadaşımız, ekibi adına internet kitapçısından siparişini veriyor ve hikaye kitaplarımızı gerçek sahiplerine doğru yola çıkarıyor.

Organizasyonumuzun temel prensipleri;

- İkinci el kitap toplama çalışması yürütmüyoruz
- Hiçbir ad altında tek seferlik maddi yardım talep etmiyoruz, kabul de etmiyoruz
- Önceliğimizi toplam öğrenci sayısı 100′ü aşmayan okullara vermeye çalışıyoruz
- Bir okulun öncelikle temel hikaye kitabı ihtiyacını karşılamayı hedefliyoruz"

Siteye destek olmak istiyorsanız, ilgili adreste yer alan bannerlardan birini blogunuza yerleştirebilir, ya da verilen yönlendimeler ışığında siz de çalışma ekiplerine dahil olabilirsiniz..

Fasulye.

3 yorum:

Aliko dedi ki...

Miladi iki bin on yılında olduğumuzdan hareketle, suya yazılan yazıların üzerinden neredeyse on üç yıl geçtiğine ancak parmak hesabı inanabildiğim eski dostum, değerli üstadım Kalimero;

Orada daha birçok köy var, birçoğu da uzakta...
gidemediğimiz, göremediğimiz,

Ne var ki gidemiyoruz diye sadece dizimizi dövmediğimiz, kitap çığlıklarını duyup da sessiz kalamadığımız...

Birşey yapmak lazımdı...
Herkesin yapabileceği mutlaka birşeyler vardı...

Bir zaman birileri internetten okusun diye şiir toplayıp yayınlıyorduk, ki yapabileceğimiz ancak bu idi.

Şimdi birileri şiir de okusun, hikaye de okusun diye internetten kitap gönderiyoruz.

Kendi tabirimizle, ufak tefek kendi çapında bir sosyal sorumluluk projesi bizimkisi.

Katılan, emek veren, gönül veren, her okuldan gelen fotoğrafla gözleri dolan, yıllardır her çalışmada heyecanlarıyla bu enerjiyi hep ayakta tutan ekip arkadaşlarıma ayrı ayrı buradan tekrar teşekkürler.

Sonrasında sana elbet :)

Aklında, gönlünde, sayfanda bize de yer verdiğin için...

Sevgiler,

Aliko (c) 1999 - 2007
Birdost Online (c) 1997 - 1999

Adsız dedi ki...

Marlboro maaaaan seni ne kadar aradim biliyormusun :) nerdesiiiiin.... face den bul beni :) emrullahın listesinde varım.. inanamıyorum :) çok mutlu olduuuum çoook
fasulye

Adsız dedi ki...

05397389611 05397397468 05348765964 arayın lütfen